Nautilus + beágyazott terminal

Már korábban volt rá “természetes” igényem. Néha kényelmesebb lett volna ablakváltogatás nélkül közvetlenül hozzáférni az aktuális mappához egy terminal ablakkal.

Most megint eszembe jutott, és rákerestem nincs-e valami megoldás vagy plugin. Olyat simán tudtam magam is, hogy a jobb klikkes menübe Nautilus parancsot helyezek el ami egy általam írt szkriptet hív meg és a terminált az aktuális könyvtárnál indítja el, de nekem ennél több kellett, egy a Nautilus ablakába beágyazott terminal-t akartam!

Találtam is egy (egyelőre) jónak tűnő kis projektet, ami pontosan az én igényeimet elégíti ki. Azon felül, hogy automatikusan ‘cd-zik’ – vagyis mappát vált – a leírás szerint még egy csomó más dolgot is tud, ráadásul elég jó beállítási lehetőségek is vannak hozzá.

  • Folyamatosan követi a mappák közti navigációt.
  • Támogatja a drag & drop ‘fícsört’ fájlra és mappára is.
  • Elrejthető (Ctrl+Shift+T).
  • Átméretezhető.
  • Formázható (színek, betűtípus)
  • Megadott mappákra teljesen kikapcsolható.

Maga a projekt oldala itt található, ahol leírást és letöltési/telepítési segítséget is kapunk: Nautilus Terminal

