Prologue

Rég írtam, legalábbis értelmes postot biztosan régen!

Pedig lenne miről, vagyis nem csak egy dolog lenne. Ránéztem a blogomra és eszembe jutott pár téma, amivel foglalkoztam mostanában, vagy amiről tudnák, és esetleg érdemes is lenne írnom.

Mostanában hanyagoltam a Linuxos vonalat, főként időhiány miatt, és azért is, mert sajnos kéntelen voltam a feladataim, munkáim miatt M$ környezetben dolgozgatni, ami nem igazán az én világom. Hiányoznak a jó öreg Unix alapok, meg a terminál, meg a Linux bütykölés…

Legutoljára a 10.04-es Ubuntu volt virtuális gépen, de csak éppen belekukkantottam, hogy mégis merre tartanak a fejlesztések. Van pár dolog, ami tetszett, és kíváncsivá tett. Kicsit elhanyagoltam a kedven OS-em körüli dolgokat, alig követtem az újdonságokat, és az ubuntu.hu fórumát is rég olvasgattam.

Úgy tervezem, megvárom az októberi kiadást. Mi is lesz a fantázia neve? Valami „M” betűs kell hogy következzen, meg is nézem gyorsan, erről is lemaradtam. Aha, itt is van: „Maverick Meerkat” vagyis valami ilyesmit jelenthet az én fordításomban: szabad vagy szabadgondolkodású szurikáta, de majd utána olvasok, hogy is fordították szebben magyarra.

Szóval érdekel, mi zajlik a Canonical háza táján, úgyhogy ha lesz új kiadás, akkor fel is telepítem élesbe.

A másik téma, amiben picit elkezdtem mélyebbre ásni, és már konyítok valamit hozzá, azaz Ext JS, egy Javascript keretrendszer, ami GUI varázslásra kiváló cuccnak mutatkozott. Használom már egy ideje, és van mit írnom róla, szóval lesz Ext-es post is remélhetőleg.

Aztán itt van a másik, sokkal frissebb téma. Elkezdtem használni a Cake PHP keretrendszert. Volt már dolgom PHP framework-el – Codeigniter – de most tőlem független okok miatt voltam kénytelen „tortát sütni”. Nem mondom, hogy nem tetszik a cukrászat, de azért a CI közelebb áll hozzám.

Szeretnék írni postokat a CI-s és Cake-es tapasztalataimról is.

Grafikus, és művészi énem sem szunnyad, szóval ilyen témában is várhatóak bejegyzések, és művek.

Most mennem kell, vagyis megint rohannom a dolgomra, úgyhogy itt be is fejezném, de hamarosan újra lesz cikk a blogomon.

