Felirat nélküli asztali ikonok Gnome-ban

Régebben kerestem már a lehetőséget/megoldást arra, hogy szöveg/név nélküli ikonokat tehessek ki egy Gnome-os asztalra. Persze a normális asztali ikonokkal megoldva, hiszen egy panel pl:AWN alapból tud ilyet, de az egy helyhez kötött panel, közönséges asztali indítók esetén viszont az ikonok tetszés szerint mozgathatóak.

A megoldás pofon egyszerű…
Bevallom, nem én találtam ki :D, de már néhány helyen olvastam, majd kipróbáltam, és mivel láttam, hogy jól működik, gondoltam megosztom másokkal is hátha valaki hasznát veszi. :)

Készítsünk egy indítóikont a Gnome asztalunkra a hagyományos módszerek valamelyikével: jobb klikk az asztalon indítóikon létrehozása… töltsük ki manuálisan, vagy nyissuk le a panelen a menüt, és drag & drop segítségével dobjunk ki egy alkalmazás indítót az asztalra.

Ha ez megvan, akkor jobb klikk az indítón, majd átnevezés. Itt jön a lényeg: tartsuk lenyomva a Ctrl+Shift billentyűket és közben gépeljük be az U2008 szöveget, majd engedjük fel a billentyűket, és üssünk entert. Máris kaptunk egy felirat nélküli indítót.

A beírt szöveg a szóköz ASCII karakterének felel meg.
Használhatunk más hasonló karaktereket is pl:
u0009 //Tab,
u0020 //Space,
u00a0 //No-break space,
u2002 //En space,
u2003 //Em space,
u2004 //Three-per-em space,
u2005 //Four-per-em space,
stb.

