Üres DIV magassága Internet Explorer-ben

Pár perccel ezelőtt jött elő a probléma. Nyugodtan írogattam a HTML + CSS +JS kódjaimat, éppen egy üres DIV tag-et szúrtam be utoljára. Gondoltam rápillantok, hogy is néz ki Explorer-ben… első reakcióm: ANYÁD!…. Miért van az üres DIV-nek magassága, mikor se padding, se magasság nincs beállítva?
Néhány próbálgatás után rájöttem mi a baja, és kiegészítettem a CSS-t ezzel: font-size:0px; line-height:0px;
Láss csodát, a probléma megoldódott. Persze vigyázni kell, mert a belső tartalom örökli a dolgot, úgyhogy a szükséges helyen a 0px helyett meg kell adni egy méretet.
A jelenséget nem is tudom hova kategorizáljam bug vagy feature(?) :)

Reklámok

Üres DIV magassága Internet Explorer-ben” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Kapcsolódó bug: 20px-nél alacsonyabb divek esetén ie6-ban marad 20px a magssága. Gondolom találkoztál már ezzel. Ott hiába a line-height meg height.. A megoldás, hogy “láthatatlan” tartalmat adsz neki. Pl:   vagy .

  2. Hát faszán láthtatlan itt is :D A space unicode karakterét meg a html komment nyitó és záró szimbólumait írtam oda egyébként :)

  3. Hát igen, IE6-nak vannak érdekes dolgai, és sajnos elég nehezen akarják bizonyos felhasználók lecserélni. Ebben is igazad volt anno.

  4. Hmm, nem látok erre vonatkozó beállítási lehetőséget, bár ez lehet, hogy csak a wordpress.com lebutítás miatt hiányzik… persze az is lehet, hogy feature… mindenesetre bosszantó. :(

Hozzászólások lezárva.