Ubuntu boot up splash csere

A “boot up splash” alatt azt a képet/animációt értjük, ami a rendszerünk betöltésekor látható. Régebben macerásabb volt a cseréje, de manapság már van rá GUI-s megoldás is. Nekem azért volt szükségem a cserére, mert nemrég KDE-t tesztelgettem, és mikor eltávolítottam a rendszerről, a default a KDE boot up splash maradt.

A szükséges program neve: Startupmanager

Telepítése történhet a hivatalos tárolókból:
sudo aptitude install startupmanager

Indításhoz rendszergazdának kell lennünk:
sudo startupmanager

Nem akarom részletezni a használatát, mert pofon egyszerű. Az Apperance fül Uspalsh theme sorában kell kiválasztani vagy a [Manage usplash themes..] gomb megnyomásával hozzáadni a kívánt témát. Majd bezárni és megvárni míg a program frissíti a rendszerbeállításokat.
Ennyi az egész, a következő indításkor már a választott splash screen fogad minket.

Reklámok

Ubuntu boot up splash csere” bejegyzéshez ozzászólás

  1. sudo aptitude install startupmanager

    helyett

    sudo apt-get install startupmanager

    • Kedves Krisi,

      köszönöm a hozzászólást. Valóban a mai állás szerint egy frissen telepített Ubuntun nincs (már) aptitude parancs a csomagok kezelésére. Azonban a cikk megírásának idején volt és előszeretettel használatos volt Ubuntus user-ek körében, én magam is használtam. Ezért szerepel a cikkben ez a parancs. Egyébként nem nagyon van lehetőségem a bloggal foglalkozni, kissé elhanyagoltam az elmúlt években, így sajnos jó pár cikk értelmét vesztette, vagy legalábbis már egyáltalán nem, vagy nem pontosan úgy működnek az új rendszereken az itt megfogalmazottak.

      Mindenesetre köszönöm az építő jellegű hozzászólást!

      # János

Hozzászólások lezárva.