Openbox hotkeys vs. VMware

Már egy ideje hurcoltam magammal a problémát, de ma sikeresen megszabadultam tőle.
A problémám az volt, hogy OpenBox alatt VMware-t használva deaktiválódtak (de szép szó) az rc.xml fájlban definiált billentyűkombinációim. Vagyis még a legalapvetőbb Alt-Tab kombó sem ment.

Vettem a fáradságot és utánaolvastam a dolognak. Kiderült, hogy az Ubuntu 8.04 hivatalos tárolójában egy olyan régebbi ob verzió van amelyben még benne maradt ez az aprócska, de annál bosszantóbb bug.
A friss információk tudatában elszántam magam, hogy frissítem a “jóöreg” OpenBox-ot.

Első lépésként eltávolítjuk a meglévő régi verziót:
sudo aptitude remove openbox

Az Openbox legújabb verzióját elérhetjük ezen a címen: Openbox 3.4.7.2
Ügyeljünk a függőségekre és kövessük a HELP-et!
Letöltés után ki kell csomagolnunk:
tar xvf openbox-3.4.7.2.tar.gz

Lépjünk a mappájába:
cd openbox-3.4.7.2

Adjuk ki a szokásos parancsokat a fordításhoz:
./configure –prefix=/usr –sysconfdir=/etc
make
sudo make install

Ha mindent jól csináltunk, és minden függőség rendben volt akkor a fordítás hiba nélkül lefut, és egy X újraindítás után már használhatjuk is a friss ablakkezelőnket.
Ha mégis meg akarnánk győződni a verziószámról akkor ezt parancssorban megtehetjük:
openbox –version

Várt eredmény:

Openbox 3.4.7.2
Szerzői jogok (c) 2008        Mikael Magnusson
Szerzői jogok (c) 2003-2006   Dana Jansens

This program comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY.
This is free software, and you are welcome to redistribute it
under certain conditions. See the file COPYING for details.

