Gedit Snippets plugin

A Gedit egyik legjobb tulajdonsága, hogy sok, és nagyon hasznos plugin-t lehet hozzá telepíteni.
Az egyik ezek közül a Snippet (töredék) plugin, amit az OSX felhasználók már biztosan jól ismernek a TextMate nevű editorból.
Arról van szó, hogy gyakran használt szövegrészleteket eltárolunk és ezek beszúrásához kulcsszavakat és/vagy billentyűkombinációkat adunk meg.
Kulcsszó esetén a kulcsszó után leütött TAB billentyű illeszti be a szövegrészletet, a billentyűkombi esetén pedig értelemszerűen a kombináció.
A snippet-ek tárolása, mind az OSX-es mind pedig a Linux-os alkalmazás esetében XML fájlokban történik.
Emlékezetem szerint a Snippets plugin-t alapból megkapjuk a Gnome rendszerrel érkező Gedit-ben. Ha mégis rosszul emlékeznék, akkor a third-party plugin-okat tartalmazó gedit-plugins-extra csomagban – amit egyébként szerintem érdemes mindenképpen feltelepíteni – lesz.
Konzolba:
sudo aptitude install gedit-plugins-extra
A Snippets plugin nem tökéletes, ugyanis annak ellenére, hogy rengeteg nyelvet belepakoltak, nem igazán töltötték fel mindegyiket tartalommal (legalábbis nem sokkal).
Az egyik ilyen nyelv a JavaScript, amire nekem túl sokszor van szükségem. :)
Ezért fogtam magamat és feltöltöttem néhány gyakran és kevésbé gyakran használt töredékkel.
Az általam készített fájlt be kell másolni a  ~/.gnome2/gedit/snippets könyvtárba.
Ez után nem árt újraindítani a Gedit-et, és ha még nem tettük meg akkor most aktiváljuk a plugin-t a beállítások között.
A töredékek kialakítását, és elnevezését a saját elképzeléseim alapján oldottam meg, de azt hiszem, hogy másnak is megfelel és “kézre áll” ez a megoldás.
A töredékeket valószínűleg még bővíteni fogom…

A töredékeket tartalmazó fájl letölthető innen.

Reklámok